Enter your keyword

بهترین برنامه تمیز کردن خانه

برنامه تمیز کردن خانه

برنامه تمیز کردن خانه و مراحل انجام نظافت

برنامه تمیز کردن خانه را چگونه بچیند که بهترین نتیجه را بگیرید؟شاید این حدیت را شنیده باشید که نظافت نیمی از ایمان است. اما ثابت شده زمان برای تمیز کردن خانه  آن هم به صورت روزانه کار سختی است.کار تمیز کردن خانه شما با مدیریت خوب آسان خواهد شد. بنابراین ما به شما کمک خواهیم کرد تا در مورد برنامه ای برای رهایی از وظیفه نظافت  و نحوه انجام آن تصمیم بگیرید!

مقاله های مرتبط:

بزنامه تمیز کردن خانه

  • با اتاق خواب شروع کنید.

اتاق خواب ها جزو مهمترین و  به هم ریخته ترین اتاق های یک خانه هستند. بسیاری از افراد در مقایسه با تمیز کردن کل خانه ،  تمیز کردن تختخواب را کاری ناچیز می دانند. اما روی حرف ما حساب کنید,با مرتب کردن تخت تمیزی خانه تغییر می کند. کف اتاق خواب را مرتباً خالی کنید ،  شستشوی متعلقات تختخواب و پرده را یک بار در ماه انجام دهید. این باعث می شود گرد و غبار در اتاق موردعلاقه شما نماند.

حداقل هفته ای یک بار ملافه های تختخواب را در لباسشویی بگذارید. برای درخشان نگه داشتن پنجره خود ، بسیاری از تجهیزات تمیز کردن در بازار موجود می باشدکه باید آنها را امتحان کنید.برای بازگرداندن درخشش مبلمان خود از روغن زیتون استفاده کنید. سرکه را می توان به عنوان پاک کننده شیشه استفاده کرد.

  • به اتاق نشیمن بروید

اگر احساس می کنید خانه شما بی نظیر است ، اتاق نشیمن به هم ریخته می تواند دلیل آن باشد. با تمیز کردن پرده ها ، فن ها و پنجره ها تمیز کردن را شروع کنید. برای اتاق نشیمن خود سیاستی را دنبال کنید – اگر نیازی به ذخیره آن ندارید یا آن را حذف نمی کنید!

تمیز کردن از یک گوشه را به عنوان گرد و غبارهای پیشخوان شروع کنید. در آخر کفپوش را جاروبرقی کنید. همچنین جاروبرقی گزینه خوبی برای فرش یا کفپوش نرم است. برای سنگ مرمر ، کاشی یا سایر کفپوش های سخت شستشو یا چسباندن هنوز بهترین روش باقی مانده است.

از  بخارشو ها یا پاک کننده های چوب سخت استفاده کنید تا کار شما راحت تر شود.برای تمیز نگه داشتن اتاق نشیمن خود از شمع و اسپری معطر استفاده کنید.

  • تمیز کردن آشپزخانه

تمیز کردن ظرف ها به شما یک آشپزخانه بهداشتی می بخشد. از جمع کردن ظروف خودداری کنید. ظروف کثیف می توانند منبع بیماریهای ناشی از میکروب باشند. پیشخوان ها را با سرکه مخلوط شده با آب تمیز کنید. منطقه آماده سازی غذا را در روزهای متناوب تمیز کنید. یخچال شما نیز باید در 10 روز یک بار تمیز شود.

تمیز کردن ظروف با آب گرم کار شما را آسانتر کرده و احتمال ایجاد بیماری بر اثر میکروب ها را کاهش می دهد.اگر اجاق گاز شما دارای مشعل قابل جابجایی است ، آنها را نیز تمیز کنید.به نظافت و سرویس دهی وسایل برقی خود توجه کنید. این کار طول عمر آنها را تضمین می کند.

نکته: اگر ظروف شیشه ای شما رنگ آمیزی شده است ، آنها را به مدت پنج دقیقه در آب ولرم با سرکه آغشته کنید. برای بازگرداندن درخشش وسایل آشپزی ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو بریزید.

مقاله مرتبط:تمیز کردن آشپزخانه

  • شستشوی منظم

اگر در خانواده خود دو تا سه عضو دارید ممکن است تصمیم بگیرید که هر روز یکبار لباس های شسته شده انجام دهید. اما اگر خانواده شما از تعداد بیشتری نفر تشکیل شده است ، بهتر است روزانه لباس های شسته شده انجام دهید. جمع کردن لباس برای آخر هفته ایده خوبی نیست.

  • سینک را پاک کنید.

پاک کردن سینک ممکن است برای شما مهم نباشد, سینک خود را از تمام زباله های به دام افتاده یا لکه ها و لکه ها تمیز کنید.این کار شما موجب می شود که سینک آشپزخانه شما بدرخشد. همچنین می توانید به اعضای خانواده خود  بگویید تا سینک را تمیز نگه دارند. این تلاش گروهی به کاهش بار کار شما کمک خواهد کرد.

No Comments

Post a Comment

Your email address will not be published.